CMC Verzekeringen is klaar voor de toekomst met de Power App ‘Attent’

Klantcase CMC Verzekeringen
CMC Verzekeringen is onderdeel van de CMC Groep en adviseert in zakelijke verzekeringsoplossingen voor Mkb’ers. Ondernemers die via CMC een bedrijfsverzekering afsluiten, worden regelmatig benaderd door CMC met advies. Zo wordt er gekeken of de verzekering nog wel past bij de huidige situatie. Ieder jaar vindt er dan ook een gesprek plaats voor het onderhoud van het verzekeringspakket. Dit is niet alleen een stukje service vanuit CMC, maar ook verplicht; het valt namelijk onder de adviseringsplicht.

Tijd voor automatisering

Dit hele proces van contact leggen met verzekerden was toe aan optimalisatie. Handmatig gegevens exporteren en e-mails versturen leverde onnodig veel werk op. Dat moest toch sneller kunnen? Dat vond ook relatiebeheerder Patrick Heikamp, “Ons klantenbestand is de afgelopen jaren flink gegroeid en we willen onze klanten de allerbeste ‘all-inclusive’ dienstverlening blijven bieden.

Er ging veel tijd verloren door te werken met Excel-sheets en handmatige imports/ exports. Een stukje automatisering was dan ook een logische stap om efficiënt te blijven werken.

Zodoende klopte CMC Verzekeringen aan bij Cloudigy. Samen met Patrick werd het proces van klanten benaderen systematisch in kaart gebracht.

Met hulp van Cloudigy leerde CMC vanuit een helikopterview ook kritisch te kijken naar andere processen. Dit bracht direct al verbeteringen in werkwijzen teweeg. Voor het proces van klantbenadering werd een Microsoft Power App gebouwd: Attent.

Procesoptimalisatie en tijdwinst

Attent brengt verzekerden onder in verschillende categorieën. Dankzij een software-robot (gebouwd samen met een partner) worden de juiste gegevens ingeladen vanuit het CRM. Attent gaat daarmee aan de slag en geeft een helder overzicht van klanten die aan de beurt zijn voor een e-mail, telefonisch gesprek of fysiek bezoek. Dat gebeurt met verschillende klantstatussen. Hebben klanten minimaal een jaar geleden voor het laatst een e-mail gehad? Dan geeft Attent een melding en wordt er automatisch een e-mail verstuurd. Al deze statussen worden vervolgens weer teruggeschreven naar het CRM. 

Patrick ervaart dankzij Attent enorme tijdwinst. “We kunnen nu flink meters maken. Deze automatiseringsslag is een echte eyeopener; we hebben nu de tijd en ruimte om te onderzoeken of andere processen ook efficiënter kunnen. En, nog belangrijker: ons eigen personeel kan zich nu veel meer met het verzekeringsvak bezighouden. Dus geen ‘saaie’ administratieve werkzaamheden meer.” Over de samenwerking met Cloudigy was Patrick zeer te spreken. “Het opzetten van Attent was pragmatisch, we communiceerden via korte lijnen en het contact was duidelijk en prettig.”

Vraagstelling

Hoe kunnen we de administratieve handelingen met betrekking tot verzekerden benaderen minimaliseren?

Gebruikte technieken

Microsoft Power Apps

Power Automate

Behaalde voordelen

Tijdsbesparing administratieve handelingen

Procesoptimalisatie

Gebruiksvriendelijke omgeving

Efficiëntere werkwijzen