Digitale transformatie op het Microsoft Power Platform
Dat merkte ook Maria van Boxtel, Lead Product Owner (Hypotheken). “We stonden met onze rug tegen de muur. De oude SharePoint-integratie liep ten einde, maar de oplossing in deze omgeving was cruciaal voor kwaliteitscontroles van onze hypotheekprocessen”.
Ondanks de noodzaak zag Maria het ook als een kans om het proces opnieuw vorm te geven en efficiënter in te richten. Binnen haar afdeling ging ze samen met Olga Veldhoven-Choutkevitch (Tableau-ontwikkelaar/ Performance analist) op zoek naar een manier om het kwaliteitscontroles toekomstbestendig op te zetten. Al snel ontdekten ze de uitgebreide mogelijkheden voor digitale transformatie met Power Apps binnen het Microsoft Power Platform.
Training on the job
De zoektocht leidde Maria en Olga via een training naar Cloudigy. De ontbrekende schakel was gevonden en een mooie samenwerking werd gesmeed. Voor deze opdracht werd gekozen voor ‘training on the job’. Cloudigy was intensief betrokken bij het opzetten van de eerste Power Apps, maar richtte zich daarna op begeleiding en ondersteuning. Dankzij deze manier van werken leerde Olga samen met haar collega’s zelf nieuwe Power Apps ontwikkelen. Zij kent de hypotheekprocessen immers het beste en weet als geen ander waar de uitdagingen en knelpunten zitten.
Meer dan 25 Power Apps live
Met nieuwe inzichten, kennis en toegevoegde logica vanuit Cloudigy was de eerste Power App een feit. Gaandeweg heeft de afdeling hypotheken de regie steeds meer naar zich toegetrokken. Inmiddels draaien er meer dan 25 Power Apps; ieder met een unieke functie binnen het controleproces. Olga is dan ook zeer te spreken over de nieuwe manier van werken. “De mogelijkheden zijn eindeloos. Er zijn zoveel processen die we op deze manier kunnen optimaliseren: allerlei beheeractiviteiten, aansprakelijkheidsissues, noem maar op.”
De nieuwe manier van werken biedt ook een beter vertrekpunt naar andere programma’s. Dankzij de dynamiek van de Power Apps worden uitslagen automatisch opgeslagen op SharePoint Online en daarna verder verwerkt in Tableau voor visuele dataweergave.
Over de samenwerking met Cloudigy waren Maria en Olga eensgezind: “We hadden direct een klik en zijn vrij snel de samenwerking aangegaan. Die verliep heel pragmatisch met korte doorlooptijden. Het proces was echt een stukje maatwerk, precies wat de Volksbank zocht voor deze digitale transformatie.”
Vraagstelling
Hoe kunnen we de continuïteit van het kwaliteitscontroleproces waarborgen, optimaliseren en zelf beheren?